walisische Triple-Harfe – SONDERKONZERT - einmalig in München

Ende:Mo, 15.05.2017, 23:00 Uhr
Veranstalter:Irish Folk Club Munich - Ars Musica im Stemmerhof
Location:Irish Folk Club Munich im Stemmerhof
Adresse:Plinganserstrasse 6, 81739 München - (U6/S7 Harras, Bus 53 Sendlinger Kirche)
Eintritt:€16,- / €13,-
Beschreibung:ROBIN HUW BOWEN – walisische Triple-Harfe
Ars Musica, 15.05.2017 um 20:00

Robin Huw Bowen ist einer der wenigen Musiker, die die Welsh-Triple-Harp beherrschen, und der einzige weltweit, der das walisische Nationalinstrument professionell spielt. Charakterisch für das walisische Harfenspiel sind vor allem die vielen Variationen auf alte Melodien, die Bowen virtuos beherrscht. Bowen und sein Instrument scheinen eins zu sein, wenn er sehnsüchtige Liebeslieder und heitere Tänze wie Jigs, Hornpipes oder die alten Melodien der walisischen Zigeuner spielt.
Eintritt: €16,- / €13,

Robin Huw Bowen's influence on the worlds of Welsh folk music and harping has been far-reaching. Since 1983, Robin has championed the cause of the Welsh Triple Harp on a world-wide scale, through touring widely in many countries, introducing Welsh music to thousands all over the world. In each performance, his inspired playing rekindles the very soul of the music and delivers it as a living entity to his listeners.

His visionary work of researching and publishing old lost Welsh melodies has been invaluable to the Folk world, and the constant demand for him to lecture, teach, or perform is proof that he is one of the leading authorities on Welsh folk music. He undoubtedly ranks among the most important figures that the Welsh folk tradition has produced.

In the Machynlleth Festival in 2000, Robin was awarded the Glyndŵr Medal for 'an outstanding contribution to the arts in Wales', and in 2002 he won a BAFTA (Cymru) for his original score for the S4C film Eldra. In 2004 he was honoured with the order of 'Druid' (the Gorsedd White Robes) at the Newport National
Eisteddfod.

Mauselein & Schnückelpups, das erfolgreiche Folkduo von The Outer Barony/Irish Folk Club Munich, führt mit einem Vorprogramm in den Abend hinein.

Infos/Reservierung: irishfolkclub@hotmail.de,
089/679 24 81 und 0174/9541883
Veranstaltungsorte: Ars Musica im Stemmerhof, Plinganserstr. 6, 81369 München (U6/S7 Harras, Bus 53 Sendlinger Kirche)
Tickets:hier klicken!